Hjem Vinnere av Performance Awards 2025

Vinnere av Performance Awards 2025

Vinnere av Performance Awards 2025

Performancekonferansen og Awards gikk av stabelen torsdag 3. april i Oslo, og ble en inspirerende dag full av faglig oppdatering, gode diskusjoner og hedring av vinnere.

Arrangementet samlet bransjens fremste aktører innen datadrevet markedsføring, innovasjon og resultatorientert arbeid.

Dagen ble åpnet av Erik Storm (styreleder i Bra Søk) og Camilla Gåre (daglig leder i Mediebyråforeningen), og bød deretter på en rekke foredrag fra både nasjonale og internasjonale eksperter.

Blant høydepunktene var Peter Hinssens keynote The Never Normal, samt innlegg om moderne salgsmodellering, kunstig intelligens, TikTok SEO og performance creativity i algoritmenes tidsalder.

-Vi er utrolig fornøyde med programmet på Performancekonferansen 2025. Det er tydelig at denne arenaen er viktig for å samle bransjen, dele kunnskap og hedre de gode jobbene som gjøres. Det har vært en dag med inspirasjon, læring og sterke prestasjoner, sier Erik Storm.

-Det er fantastisk å se det høye nivået på årets bidrag, og hvor bredt Performance-faget favner. Denne konferansen og awardsen er en unik mulighet til å hylle de beste prestasjonene og bygge relasjoner på tvers av bransjen, sier Camilla Gåre.

Sterke vinnere i Performance Awards

Performance Awards hedrer de beste prestasjonene, og i år var det rekordmange bidrag med hele 87 innsendte jobber. Bidragene viste stor bredde i kreative tilnærminger og bruk av avansert innsiktsarbeid for å oppnå sterke resultater.

Juryen bestod av 24 erfarne eksperter fra både store og små byråer og annonsører, ledet av Inge Hofstad Kjeilen (dentsu), Hanne Gilje Sekse (Try) og Patric Ligner (Publicis Starcom). Kompetansen innen digital markedsføring, effektmåling og helhetlige mediestrategier har sikret en solid og rettferdig prosess.

Årets prisutdeling viste tydelig hvor høyt nivået på datadrevet markedsføring og performance-arbeid er i Norge.

Vinnerne av Performance Awards 2025 er:

Online Performance

  • GULL: Ferner Jacobsen: Fra organisk søk til organisk feed: Optimalisering av feed gav 205 % økning i konverteringer (s360) Se casen

Offline Performance

  • GULL: ice: Media som driver av vekst (Publicis Starcom)

Performance that Matters

  • GULL: NRC: Gi en donasjon til jul (OMD)

Lead Performance

  • GULL: Hydro – Hvordan skape en 340% økning i antall leads på tvers av 30+ land med offline data og KI (s360)

Performance Innovation

  • GULL: OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)

Best bruk av data

  • GULL: Datadrevet suksess: Norwegian sin reise mot lønnsom vekst (Carat, dentsu)

Loyalty Performance

  • BRONSE: Lederne: Kompetanse til lunsj – Økt lojalitet og verdi for medlemmene (Lederne)

Performance Talent

  • Vinner: Hanne Oftedal Negård – OMD
    • «For å ha skapt sterke dokumenterbare resultater innen digital markedsføring, innovativ bruk av data/teknologi og for å være en inspirasjon til andre nye talenter i bransjen.»

Young Lions Digital

  • Vinnere: Svein Werner Lyngmyr & Jakob August Andresen, Anorak
  • Case: Open Doors
  • Jurybegrunnelse: Vinnerteamet imponerte juryen med en kreativ ide basert på tydelig nøkkelinnsikt som gir viktig lokal forankring. Juryen ser frem til å følge teamet i Cannes senere i år.

Performancekonferansen er et arrangement som eies av Bransjerådet for søkemotormarkedsføring (Bra Søk) og arrangeres sammen med Mediebyråforeningen.

Vi gleder oss til å se alle sammen neste år!