Hjem Performance Awards – se alle kategoriene

Performance Awards – se alle kategoriene

Performance Awards er den viktigste konkurransen for digital markedsføring i Norge.

I år er det sendt inn totalt 87 caser og bidrag til de ulike kategoriene.

Vinnerne vil presenteres på Performancekonferansen i Oslo den 3. April 2025. Prisene blir delt ut på Røverstaden hvor det blir mulighet for både bilder, stas, nettverk, heder og ære! Billettene til Performancekonferansen gjelder også for utdelingen på Røverstaden.

Kategoriene i år: (et case kan sendes inn i flere kategorier)

  • Online Performance (Netthandel)
  • Offline Performance (Fysisk salg)
  • Performance that Matters
  • Lead Performance
  • Performance Innovation
  • Best bruk av data
  • Loyalty Performance
  • Performance Talent (Nominering av kollega, 100-200 ord)

Hva skal sendes inn?

Caset skal sendes inn i form av PPT/PDF. Maksimalt 1000 ord, og maksimalt 10 sider (ekskludert forside). Vi oppfordrer til å legge inn figurer og grafer som understreker poenget. Det kan også være smart å skrive et sammendrag i starten så juryen raskt skjønner hvorfor nettopp ditt case er en vinnerkandidat.

Jobber som finner sted i tidsrommet Juli 2023 til Februar 2025 er gyldige. Perioden for caset og resultatene kan være både korte kampanjeperioder på noen uker eller over lengre perioder. Begge deler er akseptert. 

Online performance

I denne kategorien ser vi etter markedsføringsjobber der man påvirker resultater som skjer online. Typisk handel på nett, men det kan også være andre målepunkter.

Offline performance

I denne kategorien ser vi etter markedsføringsjobber der man påvirker resultater som skjer i den fysiske verden eller i kombinasjon med det som skjer på nett.

Performance that matters

I Performance that matters ser vi etter de beste markedsføringsjobbene med fokus på samfunnsnyttige formål.

Lead Performance

I Lead Performance ser vi etter det beste casene som har hatt fokus på å generere leads eller prospekter.

Best bruk av data

I denne kategorien ser vi etter smart bruk av første, andre eller tredjepartsdata. Dette kan og være skybaserte løsninger og dashboards.

Performance innovation

I kategorien Performance Innovation ser vi etter jobber og enkelt arbeid innen performance marketing som er til inspirasjon og læring for resten av bransjen.

Loyalty Performance

I denne kategorien er vi på jakt etter de gode casene som viser hvordan arbeid med kundelojalitet og økt omsetning.

Performance Talent

Spesialkategori ansatte som har jobbet mindre enn 2 år i bransjen. Nominer med beskrivelse.
Denne delen av konkurransen er kun nyansatte som er i sitt første eller andre år i arbeidslivet. Minimum 100 ords beskrivelse.

Vekting i juryering:
Juryen vektlegger i prioritert rekkefølge følgende kriterier i alle hovedkategorier:

  • Resultater – Viser caset tydelig definerte målsettinger, og er målsettingen(e) oppnådd? Hvor vanskelig var det å nå målsetningene? (Hva var utgangspunktet og utfordringene, og hvilke budsjetter har vært disponibelt underveis)
  • Data og teknologi – Er det brukt data og/eller teknologi for å løse oppgaven på en forbilledlig måte?
  • Inspirasjon – I hvilken grad er dette noe bransjen kan se opp til? Det kan både være innovative løsninger eller best practice satt i system på en uovertruffen måte.

Mer detaljert informasjon om kategoriene finner du her:

Hva må du tenke på når du sender inn?

Caset skal sendes inn i form av PPT/PDF. Maksimalt 1000 ord, og maksimalt 10 sider (ekskludert forside). Vi oppfordrer til å legge inn figurer og grafer som understreker poenget. Det kan også være smart å skrive et sammendrag i starten så juryen raskt skjønner hvorfor nettopp ditt case er en vinnerkandidat

Pris for innsending per case er 4000,- Nominering til Performance Talent er gratis.

Følgende struktur på caset er anbefalt:

Her var vi – Kort om bakgrunn og utfordringen

Hit skulle vi – Hva var målsettingen og innsikten?

Dette gjorde vi – Løsningen og hvordan dette henger sammen med innsikten

Dette ble resultatet – Resultatene som ble oppnådd og hvorfor dette er bra

Juryen vil gi ekstra poeng til caser som er åpne med andre faktorer som kan ha påvirket resultatene. Er man åpen om alle faktorer blir det færre spørsmål under juryering og enklere for juryen å tildele prisen til nettopp ditt case.

Betingelser

Du kan be om at deler av innsendelsen skal være anonymisert, og at kun jurygeneral får tilgang på å se detaljene. Dette må i så fall være kun sensitive nøkkeltall – dersom så store deler av innsendelsen er anonymisert at det ikke er mulig å forstå betydningen av resultatene diskvalifiseres casen . Case-avgift må likevel betales.

Case-innsendelsen må kunne publiseres offentlig etter konkurransen på performancekonferansen.no.

Om du har spørsmål til juryering eller regler for innsending er du velkommen til å ta kontakt med jurygeneral Inge Hofstad Kjeilen på inge.kjeilen@dentsu.com

Lykke til!