Home Performance Awards – se alle kategoriene

Performance Awards – se alle kategoriene

Performance Awards er den viktigste konkurransen for digital markedsføring i Norge. Konkurransen har frist for innseldelse 5.mars kl. 23:59 og vinnerne vil presenteres på Performance-konferansen på Vika Kino i Oslo.

Kategoriene i år: (et case kan sendes inn i flere kategorier)

  • Online Performance (Netthandel)
  • Offline Performance (Fysisk salg)
  • Performance that Matters
  • Lead Performance
  • Performance Innovation
  • Best bruk av data
  • Loyalty Performance

I tillegg ønsker vi nomineringer på årets Performance Talent. info under.

Hva skal sendes inn?

Caset skal sendes inn i form av PPT/PDF. Maksimalt 1000 ord, og maksimalt 10 sider (ekskludert forside). Vi oppfordrer til å legge inn figurer og grafer som understreker poenget. Det kan også være smart å skrive et sammendrag i starten så juryen raskt skjønner hvorfor nettopp ditt case er en vinnerkandidat.

Betingelser

Du kan be om at deler av innsendelsen skal være anonymisert, og at kun jurygeneral får tilgang på å se detaljene. Dette må i så fall være kun sensitive nøkkeltall – dersom så store deler av innsendelsen er anonymisert at det ikke er mulig å forstå betydningen av resultatene diskvalifiseres casen . Case-avgift må likevel betales.

Case-innsendelsen må kunne publiseres offentlig etter konkurransen på performancekonferansen.no.

Online performance

I denne kategorien ser vi etter markedsføringsjobber der man påvirker resultater som skjer online. Typisk handel på nett, men det kan også være andre målepunkter.

Offline performance

I denne kategorien ser vi etter markedsføringsjobber der man påvirker resultater som skjer i den fysiske verden eller i kombinasjon med det som skjer på nett.

Performance that matters

I Performance that matters ser vi etter de beste markedsføringsjobbene med fokus på samfunnsnyttige formål.

Lead Performance

I Lead Performance ser vi etter det beste casene som har hatt fokus på å generere leads eller prospekter.

Best bruk av data

I denne kategorien ser vi etter smart bruk av første, andre eller tredjepartsdata. Dette kan og være skybaserte løsninger og dashboards.

Performance innovation

I kategorien Performance Innovation ser vi etter jobber og enkelt arbeid innen performance marketing som er til inspirasjon og læring for resten av bransjen.

Loyalty Performance

I denne kategorien er vi på jakt etter de gode casene som viser hvordan arbeid med kundelojalitet og økt omsetning.

Performance Talent

Spesialkategori for sisteårsstudenter og nye talenter i arbeidslivet. Nominer med beskrivelse.
Denne delen av konkurransen er kun nyansatte som er i sitt første eller andre år i arbeidslivet, eller sisteårsstudenter (bachelor eller masterstudenter)

Vekting i juryering:
Juryen vektlegger i prioritert rekkefølge følgende kriterier i alle hovedkategorier:

  • Resultater – Viser caset tydelig definerte målsettinger, og er målsettingen(e) oppnådd? Hvor vanskelig var det å nå målsetningene? (Hva var utgangspunktet og utfordringene, og hvilke budsjetter har vært disponibelt underveis)
  • Data og teknologi – Er det brukt data og/eller teknologi for å løse oppgaven på en forbilledlig måte?
  • Inspirasjon – I hvilken grad er dette noe bransjen kan se opp til? Det kan både være innovative løsninger eller best practice satt i system på en uovertruffen måte.

Mer detaljert informasjon om kategoriene finner du her:

Hva må du tenke på når du sender inn?

Caset skal sendes inn i form av PPT/PDF. Maksimalt 1000 ord, og maksimalt 10 sider (ekskludert forside). Vi oppfordrer til å legge inn figurer og grafer som understreker poenget. Det kan også være smart å skrive et sammendrag i starten så juryen raskt skjønner hvorfor nettopp ditt case er en vinnerkandidat

Følgende struktur på caset er anbefalt:

Her var vi – Kort om bakgrunn og utfordringen

Hit skulle vi – Hva var målsettingen og innsikten?

Dette gjorde vi – Løsningen og hvordan dette henger sammen med innsikten

Dette ble resultatet – Resultatene som ble oppnådd og hvorfor dette er bra

Juryen vil gi ekstra poeng til caser som er åpne med andre faktorer som kan ha påvirket resultatene. Er man åpen om alle faktorer blir det færre spørsmål under juryering og enklere for juryen å tildele prisen til nettopp ditt case.

Om du har spørsmål til juryering eller regler for innsending er du velkommen til å ta kontakt med jurygeneral Inge Hofstad Kjeilen på inge.kjeilen@dentsu.com

Lykke til!